Prisijaukinti tamsą

Ir vėl ant dviračio, ir vėl tamsiame miške. Tik šį kartą jausmas žymiai geresnis. Praeitame įraše pasakiau ko man truko iki pilnos laimės. Taigi, visa tai jau įgyvendinta: ant vairo pūpso Sigma Powerled Evo bumbulas, skleisdamas maloniai baltą ir tolygią šviesą, o Sigma Karma persikraustė ant šalmo ir, tarsi visa matanti akis, iš tamsos ištraukia visus aplinkinius objektus, kurių neužgriebia pirmasis prožektorius.

Visa galia dirbantis komplektas – mirtinas derinys sutiktiems automobilių vairuotojams.  Beveik visi siaurame Gėlos keliuke sutikti automobiliai mažino greitį ir traukėsi į šalikelę. Tad bent jau tose vietose, kur intensyvesnis eismas, patartina perjungti prožektorius į standartinį veikimo režimą. Tačiau  vingiuotuose ir duobėtuose miško keliukuose tai suteikia nerealų komfortą. Baltas, tolygiai paskirstytas spindulys tikrai ryškiai viską apšviečia judėjimo kryptimi, o šalmo šviesa kompensuoja vairo sukinėjimą manevruojant tarp duobių ir šaknų arba leidžia aiškiai nužvelgti planuojamą trajektoriją ar kokį sudominusį objektą šone. Be to, aukštai ant šalmo esantis prožektorius gerai apšviečia galvos lygyje kabančias šakas, t.y. visiškai eliminuoja tikimybę netikėtai gauti su malka per veidą. Atvirai pasakius, normaliam važiavimui pilnai užtektų ir standartinio abiejų prožektorių veikimo režimo, kas dvigubai prailgintų jų veikimo laiką. Bet kuo daugiau šviesos, tuo smagiau. O ir galimybė tris valandas lakstyti naktinio miško keliukais – per akis ir blakstienas. Taigi, vienu sakiniu: tamsa prijaukinta.

P.S. Kad vienu šūviu nušauti du zuikius, specialiai ieškojau Sigma Powerled Evo PRO K Set rinkinio, į kurį įeina padidintos talpos baterija, laikikliai šalmui ir ant vairo bei papildomas ilgesnis laidas, skirtas tam, kad būtų galima pritvirtinto ant šalmo prožektoriaus bateriją įsidėti į striukės ar marškinėlių kišenę. O kadangi tai yra tas pats gamintojas, tai šalmo laikiklis ir laidas tiko mano jau turėtai Sigma Karma’i ir jos baterijai. Jei nenorite pirkti internetu (o ir ne visos e-parduotuvės tokius rinkinius turi), ieškokite “Gerame dviratyje”, kur aš ir pirkau.

26 komentarai

  1. Tai sakai, sutiktus vairuotojus gasdinai ? 😉
    As juos suprantu. Atvaro staiga is tamsos priespriesiais kazkoks daiktas su dviem sviesom, bet ne horizontaliai isdestytom kaip iprasta, o vertikaliai. Kievienas issigastu, as irgi. Kaipmat traukciaus is kelio – ka zinai, kas per dvasios sitaip svyturiuoja??

  2. Irgi nepatinka, kai iš tamsos išlenda dviratis, kurio lempos be jokių lęšių ir akina labiau nei pigūs kinietiški ksenonai. Ir kaip taisyklė toks dviratininkas būna be liemenės ar atšvaitų – tik iš tamsos šviesa, už kurios daugiau nieko nesimato. Miškais važinėti gal ir tinka toks būdas, bet važiuojant keliu gali ir nelaimė įvykti…

    • Šiuo atveju šviesos tikrai ne kinietiškos, bet šviečia geriau, nei kinietikški kseonai sumontuoti senoje ir susidėvėjusioje automobilio optikoje. Liemenės aš nenaudoju, nes speciali dviratininko apranga turi šviesą atspindinčius elementus. Atšvaitai – privalomas, mano galva, atributas, nepriklausomai kur važinėji. dėl to ir rašau, kad išlindus iš miško į „civilizaciją“, reikia perjungti šviesas į mažesne galią, kurios visiškai pakanka važiuojant net ir neapšviestu asfaltuotu keliu.

    • Tokių ratuotų savižudžių – be lemenės, atšvaitų ir dar tamsiai apsirėdžiusių man irgi teko nekart sutikti. Laimė, po truputį padėtis gėrėja ir tokių pasitaiko vis mažiau.

  3. kalbant apie daiktus, reikia iškart kainas surašyti, kad būtų aišku, ar galima apie jas svajoti, ar net nesvajoti :))

    • Čia kaip kam. Man pirma daiktas, paskui jo kaina, nes jei labai nori, tai galima ir pasistengti 🙂 Patenkinant smalsumą – Sigma Powerled Evo PRO K Set rinkinys e-parduotuvėse kainuoja apie 170 Eur be pristatymo. Lietuvoje normaliose parduotuvėse – 700 Lt su viršum. Yra ir dvigubai pigesnių iš kitų gamintojų, bet čia jau galimybių ir skonio reikalas.

        • Lygiai taip pat kaip ir ankstesnių sigmų ir panačiai kaip šiuolaikiniai kompiuteriukai. Norimoje vietoje prisitvirtina laikiklis (su velkro dirželiu ar palstikiniais dirželiais), o pati baterija užsifiksuoja laikiklyje ją pasukus 90 laipsniu kampu. Jei reikia nueiti nuo dviračio, tiek lempa, tik ir baterija nusiima vienu judesiu. Man nieko nereikėjo perdaryti, nes Sigma Karma ir jos baterijos laikikliai tokie patys.

      • dar paklausiu… o tu nakti vaziuoji jau kur esi diena vaziaves? tai yra daugiau maziau zinai ko tiketis, kur koks kalniukas, kur pavojinga?

        • Paskutinius kartus važiavau žinomais keliukais, bet naktį, prožektorių šviesoje jie atrodo visai kitaip. Kartais net supainioji kai kurias vietas. Šioje trasoje buvo pilna siurprizų, nes šalia jos darbavosi medkirčiai, o patys keliukai po to irgi buvo su rimtais ir gan pavojingais „patobulinimais“, apie kuriuos nieko nežinojau. Be to, kiekviena kartą aš važiuoju truputį kiek kitaip, kad ne taip atsibostu.

          Su Karma teko važiuoti nežinoma trasa, bet tai nekėlė jokių problemų. Bet kokiu atveju, vis tiek reikia būti labai atidžiam, ypač kai stengiesi palaikyti tempą.

          • buvau vakar Trakuose, ratas Varninku taku ir atgal. esu ne karta vaziaves, bet nakti ir be GPS’o Aukstuju Paneriu miske pasukus ne i ta keliuka tokiu XC nusileidimu paragavau 🙂 visgi reikia prie nakties pratintis, tiek orientuotis, tiek dvirati valdyti. faktas kaip blynas nauju pojuciu daug ir tai gerokai narkotizuoja 😉 gal kada aplink Arvydu tvenkinius? 🙂 p.s. o nebande butinai bandykit!

          • @sim Va va, naktį viskas kitaip atrodo. O dėl Arvydų – tai man norėtųsi virš tų tvenkinių pafotografuoti saulėlydį ar saulėtekį. Bet kokiu atveju visas reikalas prasidėtų ar baigtųsi važiavimu tamsoje.

        • Čia gi ne šiaip lempa dviratei transporto priemonei, su kuria kasdien į parduotuvę, darbą ar namo. Čia kalba eina apie MTB arba didelių berniukų žaislus 😀 Kuo skiriasi vyras nuo berniuko? Ogi žaislai žymiai brangesni 😀

Parašykite ką nors