Plungės dvaras

Pagaliau atėjo laikas papasakoti ir apie antrą aplankytą vietą mini ekskursijoje Žemaitijoje – Plungės dvarą.

Iš tikro, tai Plungės dvaras ir buvo viso to vojažo į Žemaitiją pagrindinis tikslas. Senai ši vieta buvo pažymėta kaip “privaloma aplankyti”, tad buvo tik laiko klausimas, kada mes būtume čia atvykę.

Savo pažintį su dvaru ir šalia jo plytinčiu parku pradėjome nuo parko vartų ir sargo namelio, kuriame dabar įsikūręs toks mini turizmo informacijos centras:

Dvaro parko vartai ir sargo namas

Už vartų mūsų laukė akmenimis grįsta alėja, kuri tikrai yra labiau tinkama karietoms nei mūsų jau Rietave kiek pavargintoms kojoms:

Dvaro parkas

Man, lankantis tokiose vietose, visada labiau patinka iki pagrindinio objekto eiti parkų takeliais, nei iš karto vos ne su automobilio bamperiu įsiremti į dvaro prieangį. Kai eini medžiais apaugusiu dvaro parku, labiau persismelki ten tvyrančia atmosfera ir visada išlieka savotiškas nustebimo arba atradimo jausmas, kai iš už posūkio pagaliau pasirodo tai, dėl ko čia atvykai.

Šį kartą irgi buvo panašiai, kai pasibaigus medžiams pamatėme didelę erdvę su rūmais ir kitais pastatais. Bet pradžiai, palikdamas rūmus desertui, aš apžiūrėjau žirgyno pastatą:

Žirgynas

Pamatęs už žirgyno esančią didelę lankytojams įrengtą naują stovėjimo aikštelę, visgi apsidžiaugiau, kad parkavomės netoli vartų, nes priešingai nuo šios, visiškai atviros, anoji buvo po medžiais, kur oro temperatūra pavėsyje ir taip jau buvo perkopus trisdešimt laipsnių.

Šis pastatas savo stiliumi tikrai skiriasi nuo rūmų ir šalia jų esančių pastatų. Vis negalėjau atsikratyti minties, kad tokį anglišką stilių jau esu kažkur matęs. Tik vėliau prisiminiau, kad tai buvo Sangastės pilis Estijoje.

Nuo žirgyno dar porą kadrų buvo skirta šalia rūmų stovinčioms oficinoms:

Oficina

O po to jau visas dėmesys buvo skirtas pagrindiniam patiekalui – rūmams, kurių visas grožis atsiskleidžia būtent nuo žirgyno pusės:

Dvaro rūmai

Pabimbinėjus atviroje saulėje, prisėdimas ant vėsių rūmų laiptų – tikrai neblogas būdas nors trumpam atsigaivinti ir pailsėti nuo karščio. Pirmas tai išbandė Žmogutis, o aš dar pakeliui pasigrožėjau lelijomis:

Dvaro lelijos

Toliau patraukėme pasidairyti aplink rūmus. O mane vis traukė kur nors pasukti į pavėsį:

Dvaro parkas

Iš kitos pusės rūmai taip pat atrodo įspūdingai:

Dvaro rūmai

Gėlės

Šioje pusėje yra ir graži terasa, nuo kurios atsiveria žemiau plytinčio parko vaizdas:

Terasa

Kai jau pakankamai apsidairėme lauke, atėjo laikas pasižiūrėti, kas gi yra rūmų viduje. Plungės dvare yra įsikūręs Žemaičių dailės muziejus, kuriame yra ne tik pastovios ekspozicijos, bet rengiamos ir įvairios parodos. Šį kartą vyko 6-toji pasaulio žemaičių dailės paroda. Tad tikrai buvo nemažai priežasčių apsilankyti viduje ir apžiūrėti ne tik rūmų interjerą, bet ir parodų eksponatus:

Rūmų salė

Parodos eksponatai

Čia tik mažytė dalis to, ką pamatėme viduje ir sakome, kad tikrai verta atvažiuoti ir viską pamatyti patiems.

O pačių rūmų vidus dar ne visas sutvarkytas ir iki pilno atstatymo reikia įdėti velniškai daug darbo ir lėšų. Kiek supratau iš pokalbio su muziejaus darbuotojomis, nuo lapkričio mėnesio vyks tolimesni rūmų vidaus atstatymo darbai. Tarybiniais metai čia buvo technikumas su visomis iš to išplaukiančiomis pasekmėmis. Kas domisi dvarais, tas tikrai tas pasekmes įsivaizduoja. Dvaras muziejui buvo perduotas tik 1994 metais, o sutvarkyti reprezentacinį dvarą iki reikiamo lygio – oi koks ilgas ir brangus kelias. Bet tikėkimės, kad šis Žemaitijos perlas to tikrai sulauks.

Kai apžiūrėjome ekspozicijas, norom nenorom vėl teko iš rūmų vėsos išlįsti į vasaros karštį. Taigi, parko takeliais patraukėme link išėjimo. Pakeliui užmatėme atstatinėjamą ar iš naujo statomą oranžeriją, dar vadinamą laikrodine:

Oranžerija

Ėjome per įdomius tiltukus tarp tvenkinių:

Dvaro parkas

Ir išėjome pro kitus vartus, prie kurių prisiglaudęs buvusios skalbyklos namukas:

Skalbykla

Kai atsidūrėme tvankioje gatvėje, mano ausis pasiekė smagus vandens ūžimas. Apsidairęs, kitoje pusėje pamačiau užtvanką su padoriu kriokliu:

Užtvanka

Plungiškiai tikrai turi gerą vietą, kur galima tikrai neblogai atsigaivinti.

O mūsų dar laukė atsinaujinęs Kretingos dvaras.

Taigi, jei turėjote kantrybės viską perskaityti ir peržiūrėti, tai dar kartą visos nuotraukos vienoje vietoje:

Ir pasivaikščiojimas bei pafotografavimas po parką:

Plungės dvaras

EveryTrail – Find hiking trails in California and beyondhttp://www.everytrail.com/trip/widgetimpression?trip_id=1693356

Tai tiek šiam kartui. Laukite tęsinio.

Įrašo “Plungės dvaras” komentarų: 16

1. O kažin geležinkelio stotis dirbanti?

Sprendžiant iš nuotraukų, dvaras puikiai prikeltas naujam gyvenimui. O dėl fotografavimo parodoje nekilo problemų?

• Dėl geležinkelio nežinau. Tikriausiai veikia, reikia žiūrėti litrail.lt
      Iki visiško prikėlimo dar toli, bet ir dabar tikrai yra į ką pažiūrėti.
      Leidimas fotografuoti kainuoja 10 Lt, kai pats bilietas tik 5 Lt.

Patinka

• Pasirodo, tenais galima tiesiogiai iš Vilniaus atvažiuoti, nes stotis ant Vilnius-Klaipėda maršruto.

2. Stotis tikrai ne tik veikia, bet ir traukiniai karts nuo karto važiuoja 😀
    Foto ir vaizdai nuostabūs, nepalyginsi su tuo ką mes matėme niūrų ir vėlyvą rudenį…

Patinka

3. Sestadieny lankiausi sitam dvare, likau suzaveta, galvojau, kad tik Palanga turi toky grozy.

4. Labai aciu uz nuotraukas. Plunge siek tiek pazistu, dvara irgi… Gelezinkelio stoty kadaise teko gan daznai lankytis, o vat paroda tai kazkas naujon ir man ji labai patiko !

• Šiaip to reikėtų klausti dvaro šeimininkų, o ne manęs. Aš tik paprastas lankytojas 🙂

Patinka

5. Ačiū, Mariau. Nuostabios nuotraukos, gerai parinkti rakursai bei trumpas ir aiškus ( jaučiasi gido įdirbis) aprašymas.