Garmin Edge 605 – pirmas įspūdis

Besivažinėdamas dviračiu įvairiais miško keliukais nusprendžiau, kad visai būtų gerai turėti GPS įrenginį, kuris man padėtų susiorientuoti kur aš esu ir kaip man, esant reikalui, trumpiausiu keliu grįžti namo ar į pradinį kelionės tašką. Kita vertus, taip pat norėjosi, kad aš galėčiau ne tik dalintis įrašytais maršrutais, bet ir įkelti savo ar kitų iš anksto sudarytus maršrutus. Be to, kadangi toks daiktas būtų naudojamas lauke ir dar ant dviračio, jis turi būti atsparus kratymams ir krituliams, o jo ekranas lengvai įskaitomas bet kokiomis apšvietimo sąlygomis (todėl iš kandidatų sąrašo buvo atmesti visi įrenginiai, kurie turi lietimui jautrų ekraną). Dar vienas noras – kad tai būtų ne dar vienas papildomas griozdiškas įrenginys ant vairo, o galbūt pakeistų mano dabartinį naudojamą dviračio kompiuteriuką. O jei dar galėčiau  jį pasiimti kartu kai keliauju be dviračio, iš vis būtų liuks. Taigi, kaip matote, norų ar reikalavimų nemažai, o ką gi galima pasirinkti? Kiek pasidomėjus, mano dėmesį patraukė kompanijos Garmin sukurti Edge serijos sportiniai įrenginiai, 605 ir 705 modeliai, kurie yra skirti būtent dviratininkams. Beskaitant įvairias apžvalgas ir atsiliepimus, į akis krito tai, kad nuomonės apie šiuos prietaisus yra labai priešingos, praktiškai 50/50, nuo visiško susižavėjimo iki kategoriškų pareiškimų, kad tai yra visiškas šlamštas.  Buvo momentas, kad aš net buvau pradėjęs mąstyti apie tai, ar man nepasirinkus kokio “grynakraujio” kompaktinio dydžio GPS navigatoriaus, kaip, pvz., Garmin etrex Vista HCx. Tačiau apsvarstęs savo norus, poreikius ir lūkesčius, aš visgi pasirinkau Garmin Edge 605. Todėl, ilgai nelaukdamas, pirmadienį užsukau į Fedingo biurą ir, kiek dar šnektelėjęs su pardavėju, nusipirkau ir norimą įrenginį, ir dar priedo CD su Lietuvos TOPO žemėlapiu (kodėl CD ir TOPO paaiškinsiu kiek vėliau). O grįžęs po darbo namo, tą patį vakarą aš jį ir išbandžiau. Kadangi ieškodamas atsiliepimų nieko neradau lietuviškai, tai leiskite man pasidalinti su jumis savo pirmaisiais įspūdžiais.

Pirmas įspūdis, išpakavus ir paėmus Garmin Edge 605 į rankas – tai, nežiūrint jo gan kompaktiško dydžio (atrodo kaip vidutinio dydžio mobilusis telefonas), gerai ir tvirtai pagamintas daiktas, kur niekas nekliba, o spustelėjus delne, ir negirgžda. Visi mygtukai ir USB lizdas apsaugoti nuo vandens, vienintelis mikro SD kortelės lizdas yra uždengtas plastmasiniu dangteliu. Kompiuterio pritvirtinimas ant dviračio yra labai paprastas ir greitas. Praktiškai aš tai padariau per porą minučių. Jums tereikia nuspręsti kur bus tvirtinamas prietaisas ir toje vietoje priveržti laikiklį dviem plastmasiniais, bet tvirtais dirželiais. Aš pasirinkau, kad tai bus vairo vidurinis stramstis, o ne pats vairo skersinis. Tą rekomenduoja padaryti ir gamintojas. Kadangi maniškio dviračio vairo stramstis eina kiek kampu, tai po laikikliu aš pakišau taip pat komplekte esančią guminę pagalvėlę, kurios pagalba galima kiek pakoreguoti kampą. Visa tai priveržus dirželiais, laikiklis prilipo tvirtai ir net nebandė slidinėti. Todėl pridėtos gumos tarpinės, kuri yra skirta palengvinti gyvenimą tiems, kurių dviračių vairo skersiniai ar stramsčiai yra gan ploni, kaip ir neprireikė. Beje, komplekte yra du laikikliai, todėl kompiuteris gali būti paprasčiausiai perkeltas ant kito dviračio, nes čia nereikia montuoti jokių papildomų greičio daviklio ant rato, nes visa informacija gaunama GPS pagalba. Paties kompiuterio paleidimas yra taip pat nesudėtingas, o valdymas gan nesunkiai suprantamas ir intuityvus. Mygtukai gan patogus, o viduryje esanti svirtelė (joystick’as) tikrai palengvina visą reikalą. Mano nuostabai, kol suvedinėjau pradinius duomenis kambaryje, prietaisas gan nesunkiai užmezgė ryšį su GPS palydovais. Taigi, pradžiai jums reikia dviračio kompiuteryje aprašyti savo ir jūsų turimų dviračių profilius (pamenate ką sakiau apie du laikiklius?) Apie save jums reikia nurodyti savo lytį, gimimo datą ir svorį (čia būkite sąžiningi 😉 ). O dviračių profiliuose jus galite įvesti dviračio pavadinimą, jo svorį ir ridą. Jei naudosite du dviračius, tereiks pasirinkti dviračio profilius ir informacija bus kaupiama kiekvienam dviračiui atskirai. Be to jums dar reikės nurodyti laiko juostą, pasirinkti matavimo vienetus bei nuspręsti kiek ir kokių laukų jus norite matyti kelionės kompiuterio ir navigaciniame ekranuose bei kokio detalumo žemėlapio norite. Dar galima pasirinkti maršruto skaičiavimo algoritmą iš kelių režimų: automobilis, dviratis, pėsčiasis. Aišku, aš pasirinkau režimą dviračiui, kuris yra specialiai sukurtas šiam prietaisui, kur galima nurodyti ne tik, kad vengti pvz., neasfaltuotu kelių, bet ir pagrindinių kelių ir gatvių. Kadangi mano dviratis yra skirtas bekelei, o aš ten ir važinėju daugiausia, tai palikau tik nurodymą vengti pagrindinių kelių ir gatvių. Aišku, ten dar galima suvesti begalę kitokios informacijos, kaip greičių zonos ir pan. Tačiau aš kol kas į tai nesigilinau, nes norėjau kuo greičiau atsidurti trasoje ir pažiūrėti kaip viskas veikia. Praktiškai visa tai aš padariau beveik intuityviai, nesinaudodamas dokumentacija o tik trumpu pridėtu aprašymu. Valdymą irgi perpratau labai greitai. Tai tikrai paprasta ir patogu.

Kita pasiruošimo dalis buvo darbas su kompiuteriu. Edge 605 su kompiuteriu jungiamas per USB prievadą. Dėl prietaiso atpažinimo nekilo jokių problemų ir neprireikė jokių papildomų tvarkyklių tiek naudojant MS Windows VIsta, tiek ir Windows XP (aš pabandžiau su dviem skirtingais kompiuteriais). Kas tikrai gerai, o gi tai, kad prietaisas matomas kaip du atskiri papildomi diskai, tiek jo pagrindinė atmintis, tiek ir atminties kortelė, esanti prietaiso lizde. Tad, jei norėsite ką ir įkelti, jums tereikia reikalingą rinkmeną nukopijuoti į atitinkamą katalogą.

Toliau atėjo žemėlapių eilė. Visu pirma iš karto paaiškinsiu kodėl pirkau TOPO žemėlapį ir dar CD variantą, o ne įrašytą kortelėje. Skirtumas tame, kad TOPO žemėlapyje, nežiūrint to, kad kelių ir lankytinų vietų bei adresų bazė yra tokia pati kaip ir Lietuvos kelių žemėlapyje, pirmajame taip pat yra ir topografinė informacija, t.y visos aukštumos ir žemumos, kas tikrai praverčia planuojant keliones dviračiu. Aišku, kad už tai atitinkamai skiriasi ir kaina. Kitas pasirinkimo klausimas: CD ar atminties kortelė. Jei pasirinksite žemėlapį kortelėje, tai juo galėsite naudotis tik pačiame įrenginyje. CD variante jus dar gausite papildomą programinę įrangą Mapsource, kurios pagalba savo kompiuteryje galėsite tvarkyti savo žemėlapius, maršrutus ir t.t., o taip pat visa tai nusiusti ir atsisiusti iš savo įrenginio. Tačiau pirmiausia, ką turite padaryti, tai atrakinti žemėlapį. Tam jus privalote užsiregistruoti vartotojų zonoje, kur suvedę prie žemėlapio pridėto kupono numerį, savo įreng

inio ID bei serijinius numerius, jums sugeneruojamas atrakinimo kodas, kurį galite po to suvesti rankytėmis į Mapsource arba tiesiai įrenginyje, jei nepirkote CD, o pasirinkote kortelę. Kadangi aš jau turiu kompiuteryje minėtą programą, tai man buvo dar paprasčiau, kadangi iš vartotojų zonos aš galėjau parsiųsti sistemos registro rinkmeną su sugeneruotu kodu, kurį įdiegus ir po to vėl paleidus programą, visa registracija buvo atlikta automatiškai. Šioje vieoje kol kas aš per daug nesiaiškinau visų darbo su programa subtilybių, o tiesiog jos pagalba sukroviau žemėlapius į prijungtą dviračio kompiuterį.

Manau svarbu yra paminėti vieną žemėlapių registracijos aspektą, o tiksliau kaip iš Edge 605 išpešti jo ID numerį, nes nei ant prietaiso, nei ant pakuotės jo nėra. Matosi tik serijinis numeris. Lietuviškas Garmin tinklalapis siūlosi tai padaryti automatiškai, jei į savo kompiuterį iš tarptautinio Garmin tinklalapio įdiegsite papildinį, kuris tinka tiek IE, tiek ir FF naršyklėms. Kitas variantas, įrenginio ID numerį mato ir Mapsource programa. Tai va, lietuviškame žemėlapio registracijos tinklalapyje automatinis ID nustatymas man neveikė nei su FireFox naršykle, nei su IE8 ar IE7 iš skirtingų kompiuterių tiek su Vista, tiek su XP. Tačiau veikė testinis Garmin puslapis, kur galima patikrinti ar tas papildinys veikia. Iš ten ir nukopijavau savo įrenginuko ID į registracijos puslapį.

Kaip ten bebūtų, bet visas pasiruošimas užėmė kažkur pusvalandį. Per tą laiką, per USB prie kompiuterio prijungto Garmin Edge 605 akumuliatorius galutinai pasikrovė, todėl nebeliko jokių priežasčių, kodėl aš negaliu sėsti ant dviračio ir dumti į trasą. O ir jums, manau jau pabodo skaityti apie visą tą pasiruošimą 🙂 .

Taigi, aš jau lauke prie dviračio. Kompiuteris į laikiklį įsistato kaip ir dauguma tokio tipo prietaisų ir, iš pirmo žvilgsnio, laikosi tikrai tvirtai. Kadangi mano šiam bandymui sugalvoto maršruto dalis bus gan nelygus miško kelias, o aš tikrai nenusiteikęs važiuoti ramiai, viskas ten ir turėtų paaiškėti (žmona, nujausdama koks tai bus važiavimas, kategoriškai atsisakė vykti kartu). Pirmą, ką tuoj pat padariau įjungęs prietaisą, tai įvedžiau namų koordinates. Iš karto pasidarė aišku, kad norint gan ryškioje dienos šviesoje ką nors įžiūrėti ekrane, reikia įjungti ekrano apšvietimą bent jau iki 70 – 80 %. Tada viskas matoma labai aiškiai ir nesvarbu, ar esate prieblandoje, ar saulėkaitoje.  Kas iš karto nepatiko – tai, kad kompiuteris neįsimena ekrano apšvietimo nustatymų, todėl įjungus reikia nustatinėti iš naujo. Laimei tai labai paprasta, todėl šį trūkumą galima laikyti tik mažu nepatogumu. Pirmai kelio pusei pasirinkau nustatymą kai rodomas kelionės kompiuterio ekranas, kur matosi nuvažiuotas atstumas, greitis, kelionės laikas, kryptis, laikrodis, sudegintų kalorijų kiekis, GPS tikslumas ir aukštis virš jūros lygio. Kaip ir minėjau, visatai galima kaitalioti, pasirenkant kitus rodmenis ir jų kiekį. Įdomumo dėlei dar palikau ir senąjį dviračio kompiuterį, kurio paklaidą aš jau gerai žinau, todėl bus galimą palyginti rezultatus. Taigi, pirmyn.

Tik pajudėjus, aš mygtuko paspaudimu įjungiau taimerį ir lenktynės prasidėjo! Atvirai pasakius, nesu aš joks sportininkas, o ir paskutiniu metu aš daugiau važinėjau ramiai, bet patikėkite, aš tikrai labai stengiausi 🙂 . Nemenčinės gatvelėmis myniau taip, lyg mane vytųsi visi miestelio šunys. Todėl neužilgo aš kirtau plentą ir atsidūriau miške, ant ne paties lygiausio keliuko. Tačiau mano azartas nei kiek neatslūgo, todėl dūmiau pirmyn nelabai saugodamas save ir dviratį, šokinėdamas per šaknis ir kratydamasis ant nelygumų. Edge 605 laikėsi savo vietoje tvirtai, be jokio bereikalingo garso ir vibracijos, tarsi priaugęs. GPS signalas nei karto nebuvo prapuolęs net ir važiuojant tankmėje, o tikslumas svyravo tarp kokių 3 – 11 metrų. Kadangi šalia buvo ir senasis kompiuteris, kurio paklaidą aš žinau, tai naujasis atstumą ir greitį rodė žymiai tiksliau. Visus rodmenis taip važiuodamas, ir prakaitui varvant per akis, mačiau lengvai ir aiškiai. Taip belekiant, netrukus įveikiau maždaug 4 km ir pasiekiau suplanuotą tikslą, tolimąją Gėlos ežero pusę. Čia teko nulipti nuo dviračio, nes dardėti nuo stataus, akmenuoto ir vandens išplauto kalno aš nesiryžau. Peržengus du ežerus jungianti upelį, teko vėl užsitempti dviratį į nemažiau statų kalną dar ir brendant per klampų smėlį. Taigi, čia pirmoji bandymų dalis ir baigėsi. Naujokas puikia tai atlaikė, o aš likau patenkintas jo darbu. Toliau sekė antroji dalis, kur aš sugalvojau patikrinti jo navigacines savybes ir kaip viskas matysis jo nedideliame ekrane.

Taigi. šioje vietoje aš, galima sakyti, suimitavau situaciją, kai dėl kažkokių priežasčių norima kuo greičiau grįžti į pradinį kelionės tašką (mano atveju tai būtų namo). Šiuo atveju, jus galite rinktis iš dviejų galimybių. Pirma – funkcija “Atgal į startą”. Tai reiškia, kad jus galėsite grįžti tuo pačiu kelių į pradinį kelionės tašką. Ši funkcija veikia tik tuo atveju, jei buvo paleistas taimeris. Tada yra automatiškai įsimenamas pradinis taškas ir įrašomas maršrutas. Priešingu atveju, jūs galite įvesti pradinį kelionės tašką kaip lankytiną vietą, jei nenorite prarasti ir namų koordinačių. Antras variantas – funkcija “Namo”, kuria aš ir pasinaudojau. Dabar jau supratote, kodėl bandymo pradžioje įvedžiau namų koordinates. Šiuo atveju dviračio kompiuteris, kaip ir bet kuris GPS navigatorius, sutvėrė pagal jau anksčiau mano minėtą algoritmą maršrutą iki namų. Kadangi visai šalia buvo asfaltuotas keliukas nuo Gėlos ligoninės iki Nemenčinės plento, tai man ir buvo pasiūlyta juo važiuoti. Kai įjungta navigacija, pirminis yra navigacijos ekranas su žemėlapiu, be to atsiranda dar du papildomi: kompasas ir detalių kelio instrukcijų išklotinė. Visi ekranai perjungiami vieno mygtuko paspaudimu, tad važiuojant juos galima paprastai kaitalioti. Pats žemėlapio ekranas vėl gi turi keletą nustatymų variantų: tik žemėlapis arba dar iki keturių papildomų, pasirenkamų rodmenų. Aišku, kad esant nedideliam ekranui, tų rodmenų norisi kuo mačiau. Aš apsistojau ties dviem, panašiai kaip paveikslėlyje. Važiuojant maršrutas atvaizduojamas ištisine rožine linija, kuri nėra labai jau stora, bet pakankamai gerai įžiūrima. Jūsų padėtį rodo mažas trikampiukas. Aišku – tai ne automobilinė navigacija, todėl tikrai super aiškaus ir detalaus vaizdo čia tikėtis neverta. Bet net ir minant pedalus maršrutas matosi neblogai, o detalės aplinkui tikrai nedomina, nes ir taip yra kur žiūrėti. Todėl verta, derinant įrenginį, žemėlapio detalumą pasilikti normalų, o ne labai detalų. Artėjant manevrui jus busite perspėti pora kartų gan garsiu pyptelėjimu, o ekrane pasirodys aiškus užrašas su instrukcija. Rožinėje maršruto linijoje atsiras slenkančios krypties rodyklės. Todėl tikrai man nebuvo keblumu smagiai minant suprasti kur ir kaip aš turiu važiuoti. Tik įsukus į Nemenčinę, aš iš pagrindinės gatvės tuoj pat buvau nukreiptas į šonines gatveles (pamenate, ką sakiau apie maršruto sudarymo algoritmą?) ir jomis sėkmingai pasiekiau namus. Čia sustabdžiau taimerį ir palaikęs ilgiau nuspaustą pravažiuotų ratų apskaitos mygtuką, maršrutą įrašiau į atmintį.

Grįžus namo, žaidimas su 605-uoju dar nepasibaigė. Iš Garmin tinklalapio parsisiuntus nemokamą programą Training Center, galima visus pasivažinėjimo duomenis perkelti į kompiuterį. Dabar čia galima analizuoti kaip jums sekėsi važiuoti, žemėlapyje peržiūrėti maršrutą ir dar nemažai dalykų, kas, galbūt, jus vėl paskatins kuo greičiau sėsti ant dviračio ir dar kartą pralėkti jau važiuota trasa.

O, velnias, kie

k aš čia prirašiau. Ko gero, jei jums užteko kantrybės iki čia skaityti, jus pagalvojote, kad mane ištiko grafomanijos priepuolis ;). Na, bet aš norėjau kaip geriau 🙂 .

Taigi, metas šiokioms tokioms išvadoms. Pirmas mano įspūdis apie Garmin Edge 605 tikrai yra teigiamas. Jis mane maloniai nustebino, ir ar aš gavau tai, ko ir tikėjausi. Iš karto noriu pasakyti, kad tai vis gi pirmoje eilėje yra sportinis treniruočių kompiuteris su navigacinėmis galimybėmis, todėl tikrai netiks tiems, kas planuoja tolimas, daugiau nei dienos trukmės,  keliones dviračiais. Tačiau ir navigacinėmis savybėmis kol kas aš likau patenkintas, bent jau tuo aspektu, kad informacijos pateikiamumas yra pakankamai geras. Pats daiktas tikrai yra pritaikytas gyvenimui ant dviračio, bet, manau, jis neblogai pasitarnaus ir vaikštinėjant  pėsčiomis. Dar labiau juo patenkinti bus mėgstantys siekti kažkokių sportinių rezultatų ir, galbūt, jiems net labiau tiktų 705 modelis su daugiau galimybių. Jei sugalvosite jį naudoti kaip navigacinį prietaisą automobilyje, tai tikriausiai nusivilsite, nes jis nėra toks greitas perskaičiuojant kiek ilgesnį maršrutą. Bet važiuodami dviračiu, vargu ar tai pajausite. Taip pat labiau būsite linkę maršrutus sudaryti savo kompiuteryje ir tik po to juos perkelti į įrenginį. Aš tai bandžiau padaryti ir pačiame įrenginyje. Nėra labai sunku, bet nelabai patogu. Tačiau jei jums prireiks staiga susirasti kokį objektą ir jį pasiekti, tikrai be vargo tai padarysite. Aišku, nepamirškite ką sakiau apie žemėlapio atvaizdavimo detalumo pasirinkimą. Su tokia didžiule lankytinų objektų baze, kokia yra Lietuvos TOPO ir kelių žemėlapiuose, didelis detalumas taps tikru košmaru jums ir jūsų dviračio kompiuteriui. Net mano kompiuterio ekrane, kurio rezoliucija 1920X1200, Vilnius visas padengtas vien tik lankomų vietų ženkliukais, daugiau nieko per juos nesimato 🙂 . Tie, kas važinėja plento ar sportiniais dviračiais, turėtų atkreipti dėmesį į maršruto sudarymo taisykles, kad nebūtų, vengiant pagrindinių ir todėl užtvindytų automobiliais kelių ir gatvių, nukreipti į kokius nors neasfaltuotus šoninius kelius, ką maniškis ir padarė, pabandžius sudaryti maršrutą nuo Nemenčinės iki Vilniaus. Bet kokiu atveju, GPS imtuvo darbu tikrai negaliu skųstis. Kaip dviračio kompiuteriui jam tikri jokių priekaištų neturiu. Mano galva, jis – tobulas.

Dar vienas dalykas, į kurį noriu atkreipti dėmesį tų, kurie nori dalintis savo įrašytais maršrutais. Reikalas tame, kad maršrutą, įkeltą į Training center programą jus galite eksportuoti Garmin palaikomu tcx formatu. Tačiau dauguma tokio tipo svetainių priima apsikeitimui tik gpx tipo rinkmenas. Todėl konvertacijai manau tikrai jums parvers GPS Visualizer tiklalapis, nes mano mėgsta programėlė GPSBabel tcx formato nežino.

Apie tai kas nuvylė. Labiausia tai mane nuvylė Lietuvos TOPO žemėlapis. Savo turima informacija jis toks pats kaip ir pigesnis Lietuvos kelių žemėlapis. TOPO informacija tikrai galėtų būti detaliau ir tiksliau atvaizduota, kita vertus iš tokio tipo žemėlapio aš daugiau tikėčiausi platesnio periferinių kelių ir keliukų tinklo. Šiuo atveju lietuviškas gaminys stipriai nusileidžia City Navigator Europe NT. Kalbant apie žemėlapius visumoje, deja, mes kol kas gyvename automobilių pasaulyje, todėl navigaciniai kelių žemėlapiai pirmiausia yra skirti automobiliams. Yra jau kai kurių šalių žemėlapiu, kuriose yra informacija ir apie dviračių takus. Tikiuosi, kad ir Lietuvos gamintojai pasistengs ir ateityje tikrai praplės keliukų tinklą ir pridės dviratininkams reikalingą informaciją.

Tai tiek šiam kartui apie dviračio kompiuterį Garmin Edge 605. Jei bus kokių klausimų ar kas norės ką pridurti, visada mielai prašom tą padaryti komentaruose.

24 komentarai

  1. Ar žemėlapis Lietuvos TOPO 1.081?
    Beje, tinkle mačiau atrakinimo nereikalaujantį offroad žemėlapį su miško keliukais.

    • Dėkui. O dėl lobių ieškojimo – tai šiuo dalyku susidomėjau jau senokai, bet vis tam pritrūkdavo laiko. O dabar, kai turiu šį žaisliuką, gal vėl reikės šį reikalą pratęsti 🙂

  2. Pats turiu automobilinį „Tomtom“ navigatorių. Tad labai buvo įdomu paskaityti ir apie dviratinį. Ačiū. Beje, apskritai labai malonu skaityti su entuziazmu rašytas apžvalgas. Sėkmės!

  3. žiauriai geras straipsnis. ir naudingas, ir įdomus, ir smagu skaityti. gali jau rytoj eiti pas pardavėją ir reikalauti procentų, nes mane jau sugundei.

  4. ar yra galimybė prietaisą greitai ir paprastai nuimti, o paskui vėl greitai ir paprastai uždėti? turiu omeny, jeigu noriu užeiti į parduotuvę ir gaunu dviratį palikti prirakintą lauke – nelabai norėtųsi, kad nušvilptų prietaisą.

  5. turiu dviratį, turiu GPS.
    važinėju dviračiu, bet GPS naudoju plaukiodamas jūrose 🙂
    bet čia radau daug įdomios info, pravers ir dviračiui, ir jūroms 🙂

  6. Atgalinis pranešimas: MariukasM.LT » Mankšta kūnui, atgaiva protui

  7. nu kaip tobulas, jei skirtas dviračiui, o nustatai, kad maršrutą parinktų dviračiui, tai nei esamus takus rodo (išviso jų nėra lietuviškame žemėlapyje), nei normalų maršrutą duoda: ištysai nukreipinėja ratais nuo pagrindinio kelio (galima pagalvoti juo negalima dviračiu važiuoti), neleidžia per perėjas į kitą gatvės pusę pervažiuot ir t.t.
    Tai aparatą skirtą dviračiams visada turi nustatyti maršrutą sudarinėti mašinai…

    • Jei žemėlapyje takų nėra, tai nėra ką ir parinkinėti. Bet pats maršruto parinkimo algoritmas man patinka, nes nejaučiu jokio kaifo važiuoti kartu su automobilių mase kokiu nors pagrindiniu keliu. Jei nepatinka, visada gali perjungti režimą. Beje, pats gamintojas taip pat perspėja, kad tie, kas važinėja plentiniais dviračiais, būtų atsargesni su šiuo režimu, bent jau uždraustų naviguoti gruntiniais keliais.

      Kitas variantas – įkelti jau kompiuteryje sudarytą maršrutą. Tada jokiu nukreipinėjimų nebūna, nebent pats kelionės metu keiti maršrutą.

      Naudojuosi šiuo daiktu jau antrą sezoną, ir jis man visai tinka su visais savo maršruto sudarymo ypatumais.

  8. na tai ir sakau, kad jo viduriai niekuo nesiskiria nuo kitu garminu, kurie labiau pritaikyti masinom. o sitas juk dviraciams. todel pagal mane, jei jis pritaikytas dviraciams, tai ir pasirinkimai turetu buti tokie (kaip sudarinet marsruta):
    1. plentiniams (kuo tiesiau, per gatves, ir tik per gerus dviraciu takus, jei jie eina tiesiau)
    2. rekreaciniams (tik dviraciu takais, saligatviais, ramaus eismo gatvemis)
    3. mtb – +per bet kokius ismintus takelius
    ir t.t.
    na tada matytusi, kad daiktas tikrai dviraciams.

    kiek akumas laiko?

    • Skiriasi, nes jis yra lėtesnis ir tikrai netinka automobiliui, ypač jei užkrauti dideli žemėlapiai. Be to mažas ekranas irgi nėra gerai vairuojant automobilį.

      Vėl gi, maršruto planavimą dviračiams galima koreguoti, pasirenkant reikiamas opcijas, bet dar nemačiau žemėlapio, kuris „žinotų“, kuris dviračių takelis geras, o kuris ne, nors kai kurie Garmin žemėlapiai jau atskiria dviračių takelį nuo gatvės.

      Akumas teoriškai turėtų laikyti apie 17 val. Praktikoje maniškiui ilgiausiai nepertraukiamai teko dirbti apie 8 val. su įjungtu ekrano pašvietimu, tai jis „suvalgė“ pusę akumo.

      Dar. Tai visgi yra sportinis dviračių kompiuteris su GPS navigacija, o ne GPS navigatorius, skirtas dviračiams. Nors navigatoriaus funkcijas jis, mano galva, atlieka puikiai tiek važiuojant dviračiu, tiek ir keliaujant pėsčiomis.

  9. o klausyk kaip padarai, kad naujas irasas butu?
    paspaudziu start, o jis toliau i ta pati senos dienos irasa viska deda, tik i nauja lap’a…
    pasidare tik keturiu dienu irasai, ir viska i seniai praejusia diena pliusuoja. spaudineju lap, start, stop, niekas nesikeicia, tik ratu padaugeja.

  10. Atgalinis pranešimas: MariukasM.LT » Naudingi įrankiai tvarkyti Garmin žemėlapiams

  11. Atgalinis pranešimas: Paskutinis potėpis naujam sezonui | MariukasM.LT

  12. Atgalinis pranešimas: 2012 dviračių sezonas atidarytas | MariukasM.LT

Parašykite ką nors